HTML

Önvédelmi blog

Friss topikok

  • Gázspray: Gázsprayk nagy választékban. Rendelhető: www.latvanypont.hupont.hu/29/gazspray 1. munkanapos szá... (2018.10.25. 16:58) Gázspray, mint életmentő eszköz?
  • Gázspray: Gázsprayk nagy választékban. (JET és FOG gázsprayk, őv tokok) Házhoz szállítás 1. munkanap alatt... (2018.09.20. 08:19) Önvédelem vagy értékvédelem?
  • Gázspray: Gázsprayk nagy választékban. (JET és FOG gázsprayk, őv tokok) Házhoz szállítás 1. munkanap alatt... (2018.09.20. 08:16) Úton hazafelé
  • Gázspray: Gázsprayk nagy választékban. (JET és FOG gázsprayk, őv tokok) Házhoz szállítás 1. munkanap alatt... (2018.09.20. 08:15) A folytatás
  • Gázspray: Gázsprayk nagy választékban. (JET és FOG gázsprayk, őv tokok) Házhoz szállítás 1. munkanap alatt... (2018.09.20. 08:14) Élménybeszámoló 2.

Linkblog

Úton hazafelé

2008.11.04. 20:31 Vojislav

Az előző néhány bejegyzésben a tömegközlekedés és önvédelem kapcsolatát elemeztük igen sok megközelítésben. Ahogy már írtam, igen gyakoriak a különböző járműveken, vonatokon, buszokon bekövetkező támadások. Azonban sokkal, de sokkal gyakrabban lesznek emberek utcai támadások áldozatai. A mai bejegyzésben tehát alaposan megvizsgáljuk azt, hogy egy egyszerű utcai séta során milyen támadások érhetnek minket, illetve milyen módon tudunk ezekre felkészülni.

A részletes ismertetésre a legjobb módszer az lesz, hogyha egy kész jelenetet vázolok fel, aminek kapcsán bemutathatom azokat az elemeket, amiket a gyakorlatba is át lehet ültetni.
Megfigyelhető a legkülönbözőbb beszámolók alapján, hogy az utcai támadásokra nem jellemző, hogy melyik napszakban követik el azt. Ugyan úgy előfordulhat, hogy fényes nappal támadnak az emberre, mint az, hogy az éj leple alatt az üres utcán. Viszont, a támadás módja már élesen elválik. Míg nappal jellemzően trükkös bevezetőkkel igyekeznek a támadók megpuhítani az áldozatot, majd a legváratlanabb pillanatban lecsapni rá, úgy éjszaka jellemzően váratlan fizikai támadásokat követnek el. Ezekre az ember általában nem számít, és a sötétből váratlanul jött ütés tökéletesen kiiktathatja ez ember védekezőképességét. A bejegyzésem hátralevő részében kimondottan ezekre a váratlan, leggyakrabban a sötétben elkövetett támadásokra fogok összpontosítani.

A legfontosabb, hogy folyamatosan tartsuk a fejünkben, hogy míg egy úgynevezett „kóstolgatós” támadás esetén jó bizonyossággal meg tudjuk állapítani azt a pontot, ahol szükség van fizikai ellenállásra ergo védekezésre, úgy a váratlan támadás esetén gyakorlatilag nincs időnk előkészülni! Gondolok itt arra, hogy adott esetben előrántsuk a gáz-riasztó fegyverünket, a gázsprayt vagy esetleg egy test-test elleni harcra készüljünk fel. A támadás olyan szinten lesz váratlan és brutális, hogy az általános „várakozó pozíció” elégtelen lesz ebben a helyzetben. Nem véletlenül használom a brutális szót, ugyanis este sötétben egy üres, rosszul kivilágított utcán a támadók tudják jól azt, hogy tettüket senki nem fogja rajtuk számon kérni.
Természetesen este is ugyanúgy érhet minket egy bevezetéssel egybekötött, a már előbb említett „kóstolgatós” támadás, de arra ugyanúgy számítani kell, hogy sokkal hamarabb fog fizikai erőszakot alkalmazni a támadó, mint például nappal, világosban. Röviden szólva, sokkal bátrabb lesz így, és ez rettentően veszedelmes, ugyanis itt jönnek ki legjobban az állatias ösztönök!

Mit tehetünk egy hirtelen jött támadás ellen?

Nos, mint már előző bejegyzéseimben is kitértem rá, a támadónak mindig az az előnye, hogy a jövőbe lát. Ő már régen tudja, hogy meg fog téged támadni, amikor te még csak nem is sejted, így fel tud készülni rá. Ebből következik, hogy mi meg úgy védekezhetünk ellene, hogy elébe megyünk a dolognak, és folyamatosan számítunk a támadásra, és annak érdekében, hogy megvédjük magunkat, megteszünk kivétel nélkül minden óvintézkedést. Nézzük, mik lehetnek ezek!

Lassítsuk lépteinket, igyekezzünk teljesen hangtalanná válni!

Tegyük fel, hogy egy nő, kopogós cipőben trappol végig a sötét utcán, előtte senki, mögötte senki, viszont nem sejti azt, hogy a saroknál valaki csak arra vár, hogy odaérjen. A támadó meg csak és kizárólag onnan tudja, hogy mikor lépjen akcióba, hogy hallja, hogy közeledik. Ne adjunk ki semmilyen hangot, lopakodjunk és figyeljünk minden neszre. Ettől mellesleg az adrenalin szintünk is emelkedni fog, amitől még inkább ki leszünk hegyezve minden apró neszre és mozzanatra.

Önvédelmi eszközeinket helyezzük azonnal bevethető állapotba!

Mit értek ez alatt? Például ha belső tokban viseljük a gáz-riasztó fegyverünket, akkor nyugodtan vegyük elő, tegyük a kabátzsebünkbe, esetleg előre, a nadrágunk és testünk közé, amolyan „mexikói módon”. Onnan könnyen és gyorsan előrántható, viszont sokáig nem viselhető ott, mivel a sok mozgolódástól kieshet, elmozdulhat. Ezt kimondottan az ilyen fokozott készültségi helyzetekre javaslom! Egy másik, igencsak optimális megoldás, hogyha a gázsprayt – amit ugyebár MINDIG hordunk magunknál – egész egyszerűen a kezünkben tartjuk tűzkészen. Ennél gyorsabban bevethető állapotba nem hozhatjuk, ergo ha úgy megyünk végig az utcán, hogy kezünkben a gázspray, és bármilyen veszély esetén csak a támadóra kell irányítani, majd megnyomni a gombot, akkor ezt nevezhetjük egy hatásos megoldásnak.

Legyünk fokozottan óvatosak a kereszteződéseknél, utcasarkoknál!

Az utcasarkok, kereszteződések fokozott veszélyforrásnak számítanak, mivel nem tudhatjuk, hogy mi vár ránk a keresztutcában. Először is, mint már írtam, óvatosan közelítsük meg az utcasarkot, majd – mintha úttesten kelnénk át – alaposan nézzünk minden irányba, hogy várható-e bármilyen veszélyes elemnek a közeledése. Figyeljük meg az utca mindkét oldalát, az autókat, illetve minden olyan tereptárgyat, amely mögé esetleg elrejtőzhetett támadó. Például könnyen megeshet, hogy a tisztának vélt utcán haladunk, amikor egy teherautó takarásából kilépve követni kezd minket a támadó. Ezekre fokozottan ügyeljünk, és igyekezzünk a hallásunkat élezni és figyelni mások lépteit, zajait!

Vigyázzatok magatokra!

52 komment

Címkék: utca önvédelem gázspray gáz riasztó

A bejegyzés trackback címe:

https://onvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr993378338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ra6380 2008.11.04. 20:56:40

Hali!
Na én is ügyes vagyok, hogy az új post előtt egy órával írok kérdést a régibe, úgyhogy ha nem baj átmásolom ide:
"Hali!
Tud valaki valamit a defendo-ról? Azt olvasom elindultak az edzések Mo-n. Azt hallottam, h megtörtént utcai támadásokat is elemeztek amikor csinálták a rendszert. Mit tudtok róla, érdemes tanulni? Mennyi a gyakorlati haszna? Vagy inkább mást érdemes próbálni?
Köszi "

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.11.04. 22:45:26

"Vojislav · onvedelem.blog.hu 2008.10.26. 16:47:13
Mellesleg a potenciális tolvajoknak/támadóknak van egy igen feltűnő ismertetőjele, ezt mindenki tudja, úgyhogy ha ilyen típusú ember ül be melléd, már van okod gyanakodni."

Itt a bőrszínre gondoltál csak, vagy van valami tényleg?

Truk 2008.11.04. 22:59:25

Apró kiegészítés az utcasarkokhoz:
ne a sarokhoz közvetlen közel haladjunk el, hanem (ha van hely) nagyobb ívben elkerülve azt, így a támadó ha ott lapul, már nem karnyújtásnyira lesz, hanem kicsit messzebb. Minden centiméter távolság számíthat adott esetben.

deadeb 2008.11.05. 10:33:23

Jó ez a blog, de minden egyes új bejegyzés után, nő a paranoiám és néhány napig emelt szinten marad. De aztán lelohad, mert nem lehetek mindig "adrenalin csúcson".
Egy gondolat: Te mindig száz százalékos éberséget követelsz, amit szerintem egy átlag ember nem tud tartani. Ehhez is edzés kell.
Én is egy nehéz nap után autó pilóta módban megyek haza, a lábam tudja, hogy merre kell menni, az agyam meg kikapcsolva.

Vojislav · http://onvedelem.blog.hu 2008.11.05. 14:42:51

tetra: Igen, például a bőrszínből elég jól lehet következtetni, de nem kizárólagosan. Természetesen semmi előítélet nincs ebben, csupán a tapasztalat.

Truk: Igen, ezt el is felejtettem még leírni, köszönöm a kiegészítést.

deadeb: Nem kell paranoiásnak lenni a blogomtól, csupán szem előtt kell tartani azokat a veszélyforrásokat amikre itt felhívom a figyelmet. Igen, jól látod a száz százalékos éberséget veszem optimálisnak, viszont tisztában vagyok vele, hogy ez sok esetben nem tartható. Az én elméletem az, hogyha fele ennyire koncentrál az ember ezekre a veszélyekre, mint ahogy én azt "elvárom" akkor már sokkal előrébb járunk, mint előtte. Bízom abban, hogy akik a blogot rendszeresen olvassák, előbb utóbb eljutnak oda, hogy az adrenalintól túlfűtött veszélyérzetük átalakul higgadt, magabiztos éberséggé. Ugyanis a higgadtság és magabiztosság elengedhetetlen egy önvédelmi szituációban.

Vojislav

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2008.11.05. 15:33:53

Klassz a blog! Annyit ide, hogy a kapualjakra is érdemes odafigyelni (könnyen beránhatják az embert), és ha nem nagy a forgalom, a legjobb az utca közepén menni.

Adani 2008.11.05. 17:13:03

Még annyit tennék hozzá, h ha esetleg térfigyelő van az utcán, akkor érdemes figyelni a pont a kamera alatt álló társaságra. Lefelé ugyanis a kamera nem lát ezért ha azt látod, h pont a kamera alatt csoportosul egy galleri akkor n agy ívben kerüld ki őket. Főleg a nyóckerben ment régebben, de sztem manapság is, h rájöttek, h kamera alá kell állni és akkor hiába van ott nincs felvétel.

Kickgunner · http://kickgunner.blog.hu/ 2008.11.05. 19:02:03

Ennek inkább az utcai sefteléshez van köze. Ha meg akarnak támadni ahhoz ki fognak lépni a kamera alól és akkor már látszódni fognak. Ahogy Lemúr Muki írta a kapualjak sokkal veszélyesebbek ilyen szempontból. Utca közepén sétálás viszont inkább a jóval veszélytelenebb kertvárosban működhet, belvárosban neccesen, maximum igen késői órákban.

Adani 2008.11.05. 19:34:57

Kisvárosokban is működik mellékutcákon, akkor nincs nagy autóforgalom.

Ha meg kamera van tudják hol a holttér és ott állnak és nem mindig lépnek ki. A rablásokat pl. a holttérben követik el, ott körbeveszik az áldozatot és elszedik mindenét. Ha nem mész be a holttérbe egy fokkal több az esélyed, h megúszod.

Kickgunner · http://kickgunner.blog.hu/ 2008.11.05. 20:09:18

Ez így leírva jól néz ki, de mondjuk a szipus betépett kötekedők 99%-át nem érdekli, sőt fel sem fogja, hogy ott kamera van. Ezzel sztem ne áltassa senki magát, hogy ha látja a kamera, akkor megússza, ugyanúgy résen kell lenni. Körül lehet nézni a neten mennyi atrocitást felvesznek térfigyelő kamerák. Hát nem egy-kettőt.

Vojislav · http://onvedelem.blog.hu 2008.11.05. 20:38:57

A térfigyelő kamerákban egyáltalán nem érdemes bízni. Lehet, hogy van kamera, de aki otthonosan mozog a környéken az tudja jól, hogy melyik működik, melyik nem, illetve melyiket figyelik egyáltalán...
A másik pedig az, hogy valóban sok esetben nem érdekli a támadót, hogy figyeli a kamera, mert a gátlástalanság oly' mértékű, hogy cseppet sem vesz tudomást róla, hogy később bármi baja lehetne a dologból. Végülis jogosan, mert sajnos legtöbb esetben ezek kivétel nélkül megússzák.

Kickgunner · http://kickgunner.blog.hu/ 2008.11.05. 21:40:00

Így igaz. Az meg már az áldozatot cseppet sem vigasztalja, ha netán utólag elkapják a felvételek alapján azokat akik korábban őt agyonverték és kifosztották. A kamera maximum elrettenti a kevésbé gátlástalanokat, próbál megelőzni, de egyáltalán nem véd meg a támadástól, ahogy a rendőrség sem, hacsak nem épp 10 méteres körzetükben nem tartózkodsz. Mindenkinek saját magának kell a védelmét megteremtenie, ilyen ez a világ.

Red 2008.11.06. 17:07:40

Jó dolgokat írtál le, de kicsit túlzottnak hathat ez a mértékű óvatosság. Nyilván nem arra gondolok, hogy nincs utcai bűnözés, én is a 8kerben lakom, de ha pl könnyen előfordulhat ilyenkor,h kezed a spray-n és mész óvatosan (ergo feszültebben, idegesebben, mintha a Váci utcában császkálsz) és egy hirtelen mozdulatra (pl zsepit elővesz a melletted elmenő) megküldöd a spray-vel.
Ezt a dolgot alapul véve attól is mindig tartanom kell,h a fejemre esik egy tégla, mégsem megyek titánsapkában az utcán, csak odafigyelek,h esetleg melyik ház van rosszabb állapotban.
Szerintem annyi a lényeg,h próbáljuk meg minél inkább elkerülni a támadások esélyét, de nem túl paranoiásan :) Ha ez annyiból áll, h átmegyünk a túloldalra, ha ott áll egy falka cigó, akkor azzal, ha csak egyszerűen sötét sarok jön és átmegyünk akkor azzal. És akkor elvileg ugyanúgy lehet több időd felkészülni egy esetleges támadásra. Erre sok ismerősöm mondja,h gyávaság, szerintem ésszerű viselkedés.
A blog amúgy nagyon jó, feed-ben van, így tovább! :)

Fierce 2008.11.06. 18:01:05

Nyíregyházán nemrég DÉLUTÁN HÁROMKOR 15 késszúrással kísérve raboltak ki egy nőt egy viszonylag forgalmas helyen-a tette véres ruhában ült be egy kocsmába elinni a zsákmányt.
Mindenki vigyázzon magára!
(Egyébként jó a blog, ha nem gond, linkeltem a szubkultura.blogspot.com-on)

Vojislav · http://onvedelem.blog.hu 2008.11.06. 18:56:14

Red: Érdekes dolgokat írtál, megpróbálok a főbb gondolatokra reagálni.

"pl könnyen előfordulhat ilyenkor,h kezed a spray-n és mész óvatosan (ergo feszültebben, idegesebben, mintha a Váci utcában császkálsz) és egy hirtelen mozdulatra (pl zsepit elővesz a melletted elmenő) megküldöd a spray-vel."

Azt szoktam mondani, hogy lehetőleg tudod ki megy előtted, mögötted és melletted. Ergo, ha te valakit nem ítélsz veszélyesnek, nem fogod egy ártalmatlan mozdulatát támadásnak vélni. Amúgy meg nem úgy kell ezt elképzelni, hogy feltétlenül mindenki görcsösen remegő kézzel, izzadt homlokkal menjen és minden szösszenetet támadásnak véljen. Ez butaság, természetesen nyugodtnak kell maradni, azon felül, hogy élesebben figyelünk mint egyébként.

"Szerintem annyi a lényeg,h próbáljuk meg minél inkább elkerülni a támadások esélyét, de nem túl paranoiásan :)"

Teljes mértékben egyetértek, de vannak olyan helyzetek amik annyira váratlanok, hogy lehetetlen kikerülni őket. Ilyen helyzetben az egyetlen út, hogy védekezünk, innentől kezdve a kérdés, hogy tudunk-e időben és hatásosan védekezni. Ez a bejegyzés pontosan erről szólt.

Vojislav

Kickgunner · http://kickgunner.blog.hu/ 2008.11.06. 20:15:20

www.baon.hu/landing-page/187865

Itt állítólag jól be van kamerázva a tér, még is megtörtént. Tényleg mindenki legyen résen bárhol jár, kel.
"Only the paranoid survive!"

Vojislav · http://onvedelem.blog.hu 2008.11.06. 21:06:23

Érdemes megnézni amit Kickgunner linkelt! Sajnos tökéletesen példázza azt, amiről a bejegyzésemben magyaráztam. Nem várt, hirtelen támadás, brutális módon.

Olvasó 2008.11.07. 09:33:45

Üdv!

Munkámból kifolyólag sokszor megfordulok késő este a 8. 10. kerületekben. Már többször kerültem olyan helyzetbe, hogy 2-3 an utaztunk mondjuk a 24es vagy 37 villamoson ( Józsefvárosi kínai piac környéke ) és felszáll egy 2-5 főből álló roma csapat. Kipécéznek maguknak valakit ( ha az utasok között van lány általában őt ) és elkezdik "ugratni", kihívóan néznek rá, stb. Szóval semmi tettlegesség, de nem nehéz kitalálni mit akarnak. Többnyire csak a szájuk jár és előbb utóbb leszállnak, de már megfordult a fejemben mi van akkor, ha egyszer neki esnek valakinek. Azt gondolom magamról, hogy segítenék, de tekintve a túlerőt szerintem jól megruháznának engem is. Már ha annyival megúszom. Pár napja találtam a blogot és azt hiszem be fogok szerezni egy gáz-sprayt amit egy korábbi cikkedben említettél. Esetleg van valami tanácsod miként lehetne fellépnem ilyen helyzetekben? Nem akarok hősködni és olvastam , hogy a határozott fellépés segíthet, de ha én odaszólok egy 3-4 fős társaságnak szerintem nem fognak leszállni a villamosról. ÉS nem is tudom ha van nálam spray 5 embert lefújni elég körülményes, ha pedig csak 2-3 sikerül lekapcsolni a másik kettő zsebéből könnyen előkerül a pillangó. Már arra is gondoltam hogy valami könnyebben elsajátítható önvédelmi sport után nézek. Esetleg tudsz ilyet ajánlani? 25 éves vagyok nyilván nem lehetek kung-fu nagymester, ha jól tudom a legtöbb efféle sporot fiatal korban kell kezdeni mert akkor még hajlékonyabb a test. De néhány számomra is megtanulható módszert szívesen megtanulnék.

Vajk 2008.11.07. 13:15:05

Ja, jól lenne, ha rá térnél az önvédelmi sportok és harcművészetek bemutatásával!

Red 2008.11.07. 14:13:48

Krav maga-t ajánlom, én is néha eljárok a saját stílusomon kívül krav maga edzésekre is és állíthatom,h az tömény, hatásos önvédelem. Aki esetleg olyan indíttatásból nem menne el,h fúj az izraeli meg ilyenek, az persze ne menjen, de akit ez nem zavar, annak nagyon hasznos lehet akár rövidtávon is. Tudok címet is ajánlani, de nem akarok így direktbe, meg megvárom,h Vojislav mit ír ezekről, aztán ha érdekel valakit, szívesen segítek.

Vojislav · http://onvedelem.blog.hu 2008.11.07. 21:53:42

Olvasó: Nagyon fontos kérdést feszegetsz, másoknak is okozott és okoz a mai napig fejtörést, hogy mi a célszerű egy ilyen helyzetben. Hamarosan ennek az egész témának fogok egy bejegyzést szentelni, ahol ezt leírom. Az önvédelmi sportokról is hamarosan szó esik.

Vajk: Nem sokára, de van egy tematika ami szerint haladok, nem szeretném ezt felrúgni.

Vojislav

Hitetlen 2008.11.10. 16:28:09

Olvasó: krav maga, defendo, systema:D nem lesz többé gond az orkokkal, de ha bepöccensz, rámbó leszel.

Vojislav: postot!:)

ikszD 2008.11.10. 17:01:06

Nem tudtak véletlenül a 22 kerületben vagy környékén valami keményebb küzdősporthoz tanárt/termet. Krav maga és jiudzsicu is jó.

Jobbfélnimint... 2008.11.19. 12:56:34

Sziasztok!

Tanácsért írok: egy szingli barátnőm megismerkedett valakivel, akinek pár hét ismerkedés után búcsút mondott.Az illető nem képes ebbe beletörődni, sajnos elkövette a barátnőm azt a hibát, hogy a srác tudja, hol lakik.Most fenyegetőzik, zaklatja, de egyelőre "csak" szóban. Hogyan védheti meg magát ebben a szituációban, hogyan lehet a zaklatót leállítani, még mielőtt nagy baj lenne?????

Jobbfélnimint... 2008.11.19. 13:03:40

Sziasztok!
Tanácsért írok: egy szingli barátnőm megismerkedett valakivel, majd pár hét után lezárta a "kapcsolatot".A srác nem képes ebbe beletörődni, zaklatja a barátnőmet, bár egyelőre "csak" szóban, de a napokban eléggé eldurvult a történet.A rendőrségen azt mondták, csak akkor tehetnek bármit, ha történik tettlegesség.A barátnőm kb 45 kiló, és késő este jár haza. Sajnos elkövette azt a hibát, hogy a srác tudja hol lakik. Mit lehet tenni egy ilyen szituációban, hogy lehetne elkerülni a nagyobb bajt ??? Hogy lehetne leállítani valahogy a zaklatót?

Előre is köszönöm a válaszokat, ötleteket.

Vojislav · http://onvedelem.blog.hu 2008.11.19. 13:27:41

Szia!

Mit értesz az alatt, hogy eldurvult a történet? Gondolom nem bántalmazta, ha tettlegesség nem történt.

Hitetlen 2008.11.19. 16:15:16

pár keménykötésű ember szúrós szemekkel...

Vojislav · http://onvedelem.blog.hu 2008.11.19. 19:48:30

Alapvetőleg két opció van: a passzív önvédelem, amivel a blog is foglalkozik, illetve az erődemonstráció. Hitetlen ötlete inkább a második kategória. Ezért kérdeztem, hogy mit jelent ez az "eldurvulás", mi ennek a mértéke, ugyanis e szerint lehet lépni.

adorjan 2008.11.22. 02:11:44

Nagyon tetszik a blog, elolvastam minden bejegyzését, és kijelenthetem, hogy véleményformáló volt a számomra. Viszont ennél a postnál úgy érzem, hogy tudok hozzátenni a megfogalmazottakhoz. Volt szerencsém egy évet eltölteni Kolumbiában, ami ebben az esetben csak abból a szempontból érdekes, hogy ott átéltem egy erőszakos rablást, vagyis fényes nappal lőfegyverrel fenyegetve kiraboltak. Ez az eset a gyalogosan történő közlekedés szabályait jelentősen megváltoztatta a számomra és most szeretném megosztani veletek a saját megfigyeléseimet és a kinti barátaim jó tanácsait. Az első és legfontosabb dolog, amit hiányolok a postból az a megelőzés. Lehetőleg minimalizáljuk annak a lehetőségét, hogy minket az utcán megtámadhassanak. Ha egy mód van rá, ne menjünk olyan környékekre, ahol nagyobb valószínűséggel megtámadathatnak, és pláne ne menjünk ezekre a környékekre éjszaka. Ha megengedhetjük magunknak, akkor használjunk taxit. Másik megelőzési módszer, hogy minimalizáljuk az esetleges támadás következtében elszenvedhető veszteségeket. Ez alatt azt értem, hogy nem veszek, vagy nem hordom magammal a 100e-es telefonomat, ha veszélyesebb környékekre megyek, csak annyi készpénzt viszek magammal, amennyire várhatóan szükségem lesz, napi limitet állítok be a készpénzfelvételre. Az értéktárgyakon és készpénzen felül az iratok elvesztése egy komoly kockázat, ezért célszerű csak az utazás soron szükséges iratokat magunkkal vinni. Személyi, lakcím kártya, diák.

Az esetek nagy többségében a potenciális veszélyforrásokat fel lehet ismerni. Magyarországon ez elsősorban a cigányveszélyt jelenti. Nagy szerencsénk, hogy őket ránézésre, hangjukról és mozgásukról ki lehet szúrni (ez Kolumbiában nem így van, ott minden fiatal férfi potenciális veszélyforrás) De ez figyelmet igényel, vagyis MINDIG éberen kell közlekedni, ami azt jelenti, hogy folyamatosan kémlelni kell, hogy kik vannak előttünk, mellettünk, az úttest túloldalán, és mögöttünk is!!! Nagyon fontos, hogy mint az autóvezetésnél, úgy gyalogosan is a hátunk mögé kell néznünk időszakosan. Semmiképpen ne bambuljunk, ne telefonáljunk, ne hallgassunk mp3-at az utcán, mivel ezek mind elterelik a figyelmünket, a telefonálással ráadásul még fel is hívjuk magunkra a figyelmet.
A postban említett lassítsuk lépteinket és váljunk hallhatatlanná módszerrel nem feltétlenül értek egyet. A veszélyes szakaszokat éppenséggel gyorsan és határozottan kell elhagyni, hogy amire kiszúrnak már két sarokkal odébb legyünk.

Ha látunk veszélyforrást (cigányt) akkor a cikkben említett módszerek alkalmazásával készüljünk föl az esetleges önvédelemre. A fent felsoroltakat annyiban egészíteném ki, hogy tudnunk kell, hogy a támadás előtt a támadó is egy stresszes, izgalmi állapotban van. Ez a szituáció nekik sem könnyű és nem csak fegyverekkel, hanem pszichésen is védekezhetünk. Tegyük fel, hogy velünk szemben két „veszélyforrás” közeledik és túl közel vannak már, hogy kikerüljük őket, átmenjünk az úttest másik oldalára, és kikerülhetetlen, hogy elhaladjunk mellettük. Ebben az esetben semmiképpen ne a földet vagy az eget bámuljuk, hanem nézzünk a szemükbe. Ez két okból hasznos. Egy, pszichikailag azt a látszatot keltjük, hogy nem félünk, kettő azt a félelmet kelthetjük bennük, hogy később felismerhetjük őket. Sőt ha látjuk, hogy itt valami történni fog és ők mindjárt megszólítanak, vagyis elkezdenek kóstolgatni, akkor menjünk a dolgok elébe és kérdezzük meg, hogy „hello, mennyi az idő?”. Ez egy egyszerű módszer, hogy felborítsuk a tervüket, máris elvesztették a meglepetés előnyét.


Ha abba a szituációba keveredtünk, hogy megtámadtak minket, és a szerbül beszélés módszerét nem alkalmaztuk, mondjuk mert nem tudunk idegen nyelveket akkor egy lehetséges pszichológiai védekezési módszer lehet a kiabálás. Lehetőleg ne azt kiabáljuk h „segítség, kirabolnak”, mert az emberek a saját félelmük miatt még oda sem fognak nézni, hanem azt h „TŰZ TŰZ” például, aminek hatására mindenki fel fog figyelni, már csak a kíváncsiság miatt is. Tudom, hogy nem túl férfias módszer kiabálni, de ezt az oldalt akár hölgyek is látogathatják, akik esetében meglátásom szerint ez a legjobb módszer, amit védekezhetnek. Férfiak esetében ez a kis kiabálós zavarkeltés elég lehet arra az időre, amíg előhúzzuk a gázpisztolyunkat.

Ennyit szerettem volna a témához hozzátenni.

magyardzsentri · http://dzsentri.blogspot.com 2008.12.20. 13:02:08

Üdv!
Egy "Úton hazafelé" esetet fogok megosztani.
Csakúgy mint az előző kommentelő, nekem is volt szerencsém egy külföldi rablást átélnem. Elöljáróban csak annyit, hogy mindig fel vagyok készülve az utcai rablásokra (viccesen hangzik, de ha szórakozni megyek, a zoknimban mindig tartok kb 1000 forintnyi összeget, hogy vészhelyzetben is hazatudjak menni)

Hajnali 2 körül, két barátommal tartottunk hazafelé egy tengerparti sétányon (nagyjából egy kilométer hosszan nem lehet semerre menekülni, mert a sétány egyik oldalán a tenger, másikon vasútvonal és magas kerítés). Egy nagyobb (8-9 fős) tömeget már messziről megláttunk, de nem gondoltunk arra, hogy gond lehetne. Külföldi barátaimnak, előző cigányokkal való tapasztalatokból kiindulva mondtam, hogy ne nézzenek rájuk, csak sétáljunk tovább. Igen ám, de a tömeg elkezdett követni, közben a helyi nyelven szitkozódtak. Egyre közelebb kerültek, majd körülvettek. Megálltam, és megkérdeztem angolul, hogy mit akarnak.

Úgy látszott, hogy nem először csinálták amit tettek, mert tapasztaltan elkülönítettek minket egymástól. Fizikai ellenállásnak nem volt értelme a túlerő miatt - az elfutás pedig nem megoldás ha más emberek is velem vannak, mert felelősséget érzek értük. Engem 3 srác vett körül, egyikőjük láthatóan részeg volt. Én elővettem a pénztárcám és megkérdeztem, hogy mennyit akarnak (tudva, hogy nem volt nálam egyáltalán sok pénz - a legértékesebb dolog ami nálam volt, a bőrkabátom és a telefonom).

Erre kikapták a kezemből és kivették belőle azt a kevés pénzt ami megmaradt a péntek esti szórakozásból, majd el akarták tenni a pénztárcámat. Viszont kértem a 3 sráctól aki körülállt, hogy adják vissza az irataimat, mert máskülönben nem tudok hazamenni később Magyarországra (ami persze nem volt igaz, mert tulajdonképp a fontos irataimat véletlenül otthonhagytam aznap). Az egyikőjük viszonylag elég lelkiismeretesnek tűnt és elvette a részeg srác kezéből a tárcámat és visszaadta, amit beraktam a bőrkabátom belső zsebébe, ugyanoda ahol a telefonom volt)

Kérdezték, hogy van-e telefonom, amire én nemet mondtam. Erre a részeg srác egy rúgósbicskát tett a torkomhoz és azt mondta, ne hazudjak. Na, akkor voltam igazán bajban, mert elkezdtek megmotozni. Hála Istennek, mivel látták hogy a kabát belső zsebébe raktam vissza a pénztárcát, nem is tapogatták meg a belső zsebemet, így a telefont se találták meg - az órám pedig a kabárom takarásában volt. Kicsit fellélegeztem, azonban az egyik srác azt mondta, hogy ha nincs telefonom, akkor adjam oda a bőrkabátom. Belegondoltam, hogy a bőrkabátommal együtt annyi lenne a telefonomnak is... Erre felment bennem a pumpa és kiosztottam a srácot, hogy "mi a k*rva anyjukat akarnak mikor önként ellenállás nélkül átadtam minden pénzemet ami nálam volt." Beszéltek valamit egymás közt, és mondták, hogy rendben van, elmehetek. Nekem viszont eszem ágában se volt elmenni amíg másik két barátom ott volt, akik nem voltak olyan szerencsések mint én. Egyikőjüktől elvették a telefonját, a másik pedig az óráját és a kabátját vesztette el.

Ebből az esetből kiindulva gondolom, hogy önvédelmi eszköz lehet a határozott "alkudozás" is. Míg láthatóan tárgyalóképes voltam - a pénzt odaadtam, de határozottan nem voltam hajlandó átadni a bőrkabátom. Társaim viszont megvárták, hogy mit kérnek tőlük és azt szó nélkül oda is adták.
Persze nem vagyok benne biztos, hogy az alkudozásnak van-e valami értelme orkokkal, akikkel alapból nem lehet értelmesen kommunikálni...

Adani 2008.12.21. 13:04:43

A Tűz van kiabálás az nagyon jó ötlet. Anno még a fősulin volt tűzvédelmi oktatás és az oktató, aki maga is látott már tűzesetet mondta, h ha ilyen látunk esetleg mi kerülnénk bajba akkor ne azt kiabáljuk soha, h segítség mert ha meg is hallja vki nem mer odamenni, max. hívja a 112-t. Viszont ha azt kiabálod ,h tűz van akkor felébred benne a kíváncsiság és odamegy megnézni, és ha már ott van akkor vélhetően segíteni is fog. Ez pedig működik rablásnál meg erőszakos fellépésnél is. Sötét kihalt utcán pl. kiabálhatod, segítség helyett azt ,h tűz van és akkor biztosan többen mennek oda, ha pedig már több ember is ott van akkor jó eséllyel megúszod a dolgot, mert ennyi ember előtt már nem folytatják a dolgot.

Cigókkal alkudozni tényleg nincs sok értelme, de ha szerencséd van akkor megúszhatod a dolgot olcsóbban. Egyik ismerősömet pl. betalálták este Bp-en, h mobiltelefon pénztárca. Volt nála éppen egy régi mobil ( Nokia 3310 már rég nem használta, de eladni nem tudta és vmiért épp nála volt) azt odaadta és erre elengedték, és elhúzott a környékről, utólag mondta, h a töltőt is nyugodtan odaadhatta volna mert az is nála volt. Nem tudom mennyire általános dolgo ,de ha van az embernél egy régi mobil akkor ezt odaadva nyerhet egy kis időt és hátha sikerül meglépnie. De hallottamm ár az ellenkezőjét is, mikor a cigók értettek hozzá és az áldozattól elszedték a mobilt, de megnézték és rájöttek ,h ezzel nem lehet zenét hallgatni és látták ,h zenét hallgat, szal. tuti van nála vmi más is megmotozták és oda lett az mp3 lejátszó is. Itt is az lehet a gond, h ha megmotoznak és megtalálják az igazi mobilodat is akkor ráadásul még be is rághatnak, h át akartad őket baszni. Mellesleg talán még arra lehet alkudozni, h ha mobilodat viszik ,h a sim kártyát adják vissza belőle meg a memókártyát ami benne van.

Vacendac 2009.03.02. 20:00:03

@ra6380:

Szia

Én lejárok egy ideje Debrecenben az edzésekre, és csak jót tudok mondani róla. Kemény, reális, hatékony. Korábban több rendszert is kipróbáltam, amelyik azzal reklámozta magát, hogy "ilyen meg olyan reális esélyt ad az önvédelemre" stb. De nem szaporítom a szót, szerintem ha majd kipróbálsz egy edzést, akkor majd nyilván te is le tudod vonni a saját következtetéseidet. Nekem nagyon bejött.

Iglukapitany (ra6380) 2009.03.07. 12:14:20

@Vacendac
Köszi, én is lejárok, mióta hivatalosan is elindultak az edzések Pécsen. Nekem is bejön:)

notyetvictime 2009.04.02. 11:54:13

Érdeklődéssel olvasgatom a bejegyzéseket. Jó lenne még tippeket olvasni, hogy mit tehet az ember lánya, ha megtámadják. Legutóbb pár napja fordult elő velem, este 11 körül, és pont, amikor már ki akartam nyitni a kaput. A váratlanul brutális, ill. brutálisan váratlan fajta volt. Pár lépésre lakom a metrótól, egy taxi se tett volna le közelebb, ráadásul jól ki is van világítva ez a rész. Ütemes léptekkel mentem (nem kopogós), és mikor megálltam a kapu előtt, hirtelen rámszakadt hátulról egy pasi, leszorította a két karom, kb.2 másodperc alatt bent volt a keze a nadrágomban ( nem is értem hogy sikerült neki). Ahogy próbáltam elhúzódni térdreestem, ő meg az egész súlyával nyomott lefelé, csak a bal karom volt szabad, próbáltam harapni, meg a szemét kaparni, nyomkodni, de semmi erőm nem volt, még beszélni se tudtam, csak artikulálatlan hangok jöttek ki a torkomon. Végül minden erőmet egy állati nagy hosszan kitartott sikításba összpontosítottam, erre elrohant.

notyetvictime 2009.04.02. 12:02:56

Szóval várom az ötleteket, hogy mit lehetne tenni ilyen helyzetben, hisz ez az alak konkrétan tudja, hogy hol lakom.
Gondolkodtam, hogy mit tehettem volna. Pl. mikor kijöttem a metróból, meg kellett volna néznem azokat akik előtte álldogálnak, meg hátranézhettem volna. Persze kérdés, hogy akkor mi van, hisz mások is laknak arra, máskor is jönnek utánam emberek, a kapunál meg mégiscsak meg állnom.
Ki gondolta volna, hogy ezen rövid kis távon támadnak meg.

notyetvictime 2009.04.02. 12:07:05

Egyébként volt már olyan is, hogy határozott fellépéssel próbáltam kikerülni a csávából (2x sok-sok évvel ezelőtt), és mindkét esetben jót röhögtek a pasik. Hogy nézd csak, ez beszél is, meg mérges-és hogy ez milyen jópofa. Akkor el tudtam futni.

notyetvictime 2009.04.02. 12:08:57

Ja, és érdemes feljelentést tenni?

Hitetlen (ex)Bérgyilkos 2009.04.03. 17:28:11

Álljon itt az argentin példa(FerFal):
A hideg tények azt indikálják, hogy a támadások többsége akkor zajlik le, amikor az ember kilép az ajtón vagy hazatér – amikor is a legsebezhetőbb.

A bűnözők lesben állnak arra a pillanatra várva, amikor is ott állsz a küszöbön kulccsal a kezedben. Ezért figyel különösen az ember minden körülményre, akármire, ami szokatlan és ha valami -akármi - nincs rendben megy még egy kört. Ha egy tanácsot adhatnék csak: akkor hegyezd füled, s minden porcikádat, amikor is ki\be lépsz az ajtón. Ha lehetséges, legyen fegyver a kezed ügyében, amikor is ezt teszed. Ha hatodik érzéked azt mondja, hogy valami nincs rendjén, ne kockáztass, menj még egy kört a ház körül, és figyelj. Ha még mindig nem tiszta a levegő hívd a zsarukat(ha azok reagálnak az ilyesmire egyáltalán), szerezz segítséget. Ha többed-magaddal közelítitek meg a házad, általában el fognak távozni.

notyetvictime 2009.04.03. 17:53:03

Ez azért durva.
Úgy élni, hogy mindig fel légy készülve a legrosszabbra.
Én is erre a következtetésre jutottam. Sajnos.

Kukonya 2009.04.24. 12:18:42

@adorjan: Hello, én is egy hölgyemény vagyok, szerintem ezek is nagyon jó ötletek, amiket írtál. Munkaidőmből kifolyólag elég gyakran későn gyalogolok haza, mikor már sötét van, és sehol egy lélek. Ilyenkor már a villamosról leszállva elő szoktam venni a kulcscsomóm, szerencsére a kulcstartóm pont olyan, mint a nyakba-akasztós mobiltokok, csak rövidebb zsinórral. Át szoktam fűzni rajta a kezem, és megmarkolom a kulcscsomót. Ha valaki megtámad, kap egy orrost. Nem tudom, hogy ez jó módszer-e, de kéznél van, és mivel nem egyszer kötekedtek már velem, lassan már nem válogatok az eszközökben, hogy megvédjem magam.De amúgy ezek is nagyon jó és használható tippek.
Vojislav, hozzád annyi lenne a kérdésem, hogy szerinted mi a helyzet azokkal, akik a támadáskor leblokkolnak? Ugye különbözőek vagyunk, van, aki ösztönösen egyből feltalálja magát, de sokan nem ilyenek. Nekik mit tudnál javasolni az ilyen jellegű ismeretterjesztésen felül?

wmarcell1985 2009.08.17. 14:57:29

Sziasztok
olvasgatom a blogot, és a gáz spray mellé javaslom 1-2 önvédelmi sport kiprobálást (bár szerintem 3-5év kell ahhoz hogy az jol használhatóvá váljon függetlenül attól hogy krav-maga, thai box vagy egy karate sitlust választunk)
Én személy szerint egy nem tul ismert de annál hatékonyabb karate stilust javasolnék amit direkt önvédelemre fejlesztettek.
Ashihara karate a neve. Akit érdekel látogassa meg a www.ashihara-karate.hu -t. minden önvédelmet tanulót és sportolni vágyót szivesen látunk. Bár szerintem akiket megtámadnak az utcán az szinte mindig ugytörténik hogy egy emberre legalább 3-4 fős csoport támad... nálunk ilyenre is van felkészülés bár mint mondtam ilyen esetleben a gáz spray is nagy segitség illetve egy tanács késes támadás esetén ha lehetséges: A futás! ugyanis ellenállsá esetén nagy valószínüséggel -főleg nagyobb társaság esetén- vki biztos összevagdal :(
üdv

Atesz86 2009.11.23. 15:47:39

Sziasztok!
Karate és kyusho jitsu tapasztalatokkal rendelkezem,amit javasolni tudok mindenkinek,nőknek is főleg az a kyusho jitsun alapuló önvédelem a SmartGuard,mert az életpontok használatának köszönhetően ezt a módszert a gyengébb fizikumúak(nők,idősebbek stb.) is hatékonyan tudják használni.A már sokat emlegetett leblokkolásokra egy jó módszer van:szituációs gyakorlatok és folyamatos edzés,amit itt megkapsz.www.kyushodefense.com
Durva,hogy ugy élj,hogy minden eshetőségre fel vagy készülve?-az!De ilyen világot élünk!

The_Genius 2010.01.18. 21:11:28

Sziasztok!

Én önvédelmi helyzetre gáz/riasztó pisztolyt szereztem be. Mindezt hosszas olvasás és utánajárás után tettem. Hallgattam tapasztaltabbakra.
Hordok magammal egy walther p22-es öntöltőt elrettentésnek, (beszerzési ára durván 40ezer HUF), és egy Röhm rg59-est ha rántani kell és tüzelni (ez revolverező típus, gyakorlatilag nem mondhat csütörtököt!). Ezek szabadon vásárolhatóak és otthon tarthatóak 18 éves kor felett. Az utcán természetesen rejtve kell hordani, és a körzeti rendőrkapitányságtól a fegyverviselési engedélyt ki kell váltani hozzá, ami csak egy formaság. Backup-nak mindig van nálam egy walther tanto kés is, 8cm alatti pengehosszal.

Emellett heti 4-5 alkalommal járok konditerembe, 100kg feletti a súlyom, 100kg felett nyomok fekve szériában. Most gondolkodom, hogy keresek egy krav maga oktatót a környéken.

Talán a testalkatomból kifolyólag van ez, de engem attrocitás még sosem ért. De igyekszem is elkerülni az ilyen helyzeteket, mert családom van, itthon 3 gyerek vár minden nap. Ezért pl. nem nézek a gyanús alakok szemébe. Kerülöm őket. És mindíg mindenre odafigyelek a környezetemben.

A fegyverhordásnak megvan az a hátránya, hogy ha valaki hozzáfér az általam viselthez, akkor én leszek bajban. Ha például engem állna körül kilenc roma származású polgártárs, és meg akarnának motozni, akkor ezzel a tettükkel nem hagynának számomra sok választási lehetőséget: úgy 4-5 egyént azonnal harcképtelenné kellene tegyek. A többieket pedig agresszív fellépéssel megfutamodásra kellene kényszerítsek...

A fenti eshetőség elkerülése érdekében talán még egy viperát megfontolandó beszerezni...

д · http://www.hovane.blogspot.com/ 2010.01.19. 11:23:44

@The_Genius:
te jó ég! kész fegyver arzenál :D

Genius, én azt tudom javasolni, hogy kést hagyd otthon. A kés a lehető legrosszabb önvédelmi eszköz.
Vipera birtoklása, hordása, pláne a használata törvénybe ütköző. Azon kívül, ha nem tudod használni a viperát, akkor ne legyen nálad. A viperát (és általában a botot) kell tudni használni, és nem csak oda kell vele b*szni. Ha kiveszik a kezedből szilánkosra vernek vele.
Ha majd el kezdesz járni krav magára, akkor majd megtudod.
Mindezeken kívül, ha egy gázfegyver, és a 100 kg feletti súlyod sem segít, akkor már gyakorlatilag mindegy.
A helyedben hagynám a konditermet. Ha 100 kg felett vagy izomban, akkor a további izomzat növelés eredménye az lesz, hogy saját magad útjában leszel. Helyette járj el edzeni egy klubba (önvédelmi oktatás, küzdőspot), fuss sokat. Ezek többet érnek, mintha a vasakat emelgeted.

És még egyszer: a viperát, és a kést hagyd otthon!

Egy kis segítség jó önvédelmi rendszer választásához: hovane.blogspot.com/2010/01/par-gondolat-az-onvedelemrol.html

(A krav magát akkor szokták ajánlani, ha az illető már jártas valamilyen küzdősportban; nagyon jó kiegészítő stílus. Kezdőknek nem ajánlott, mert nem tanítják meg rendesen az alapokat, pl. ütni.)

Páneurópai Harci Kos 2010.06.08. 17:30:07

az a gond, hogy egyedül sosem támadnak, mindig csapatban nagy a pofájuk:(

Szvsz a harci sport önbizalmat ugyan ad, de mire mész 5-6 támadóval szemben?

(liberalizmusom eddig tartott - elegem van)

Stupido_Girl 2010.06.30. 23:43:04

Én egyszer este 10 körül mentem haza, és mielőtt felszálltam volna a metróra a Népligetnél, ki akartam ülni a parkba egy kicsit levegőzni, merengeni stb...
Leülök, nem vettem észre, hogy félig mögöttem egy másik padon 3 emberke üldögél, csak amikor el kezdtek beszélgetni egymás között. Nem szóltak be, de rólam beszéltek, először kínosan éreztem magam, majd már féltem. Simán felállni és elmenni nem mertem, mert ugyan a liget szélén voltunk, de nem annyira, és hát sötét volt, sehol senki. A fiúk söröztek, és semmiképpen sem tűntek ki az iskolázott (bocsánat) beszédstílusukkal, és közben ecsetelték, milyen balhékat csináltak eddig, de csak úgy finoman. Szerencsére két telefont hordok magamnál, és jött az ötlet, hogy az egyikről felhívom a másikat (ezt nem látták, mert a táskám rejtekében tettem, gyorshívással.) Hagytam jól kicsengeni, és közben hangosan mondtam, hogy a fene egye meg, hol van ez a hülye telefon... Majd "felvettem", kinyomtam, és előadtam a képzeletbeli párbeszédet, hogy a barátom a haverjával hív, mindjárt itt vannak, ahogy megbeszéltük. Hol? még nem látlak benneteket, ja, mindjárt? Ok, puszi, indulok. És szép lassan, beszélgetve a nagy senkivel, jó hangosan, nevetgélve elindultam. Néztek utánam, de hagytak szó nélkül menni. Mikor már nem láttak, futottam. Na azóta az esti idilli mélázásokat az V. ker-ben bonyolítom. Ott legalább nem kell félni, és otthon vagyok.

Stupido_Girl 2010.07.02. 03:42:38

Az előzőnél van egy durvább történetem is, kb. 2 éve esett meg velem. Este otthon TV-t néztem, a kis garzonlakásomban. Napközben nem szoktam bezárni az ajtót, vagy a láncot beakasztani, mert a szobából rálátok a bejárati ajtóra. Soha nem történt meg velem, de akkor elaludtam TV nézés közben, és hajnalban felébredtem, nem zajra, nem tudom miért. Azt láttam, hogy a szoba közepén egy alak áll. Álmomból ébredtem fel, és reflexből rákiáltottam, hogy "hogy ki vagy, mi folyik itt!". Megfordult, rám nézett, valamit mondott, és elrohant, láttam, hogy a lépcsőházban ég a villany, és még valaki áll ott 1 emelettel lejjebb. A nyitva lévő fürdő ajtót hirtelen, erősen becsaptam, reagálás semmi, üres volt (csak azt a teret nem láttam be). Akartam hívni a rendőrséget, 10 perc sokk után, és akkor vettem észre, hogy eltűnt 2 telefon, meg némi készpénz. Vonalasról először a mobilokat hívtam, a SIM kártyát már kidobták, vagy kikapcsolták. Utána letiltattam, mert előfizetéses telefonok voltak. Mire ezt befejeztem, 1 óra múlva tudtam csak a rendőrséget hívni, de hát nyilván semmi eredménye nem volt a dolognak.
Utána hónapokig, még nyáron is csak csukott ablak mellett mertem aludni, mert hiába van rács mindenhol, attól féltem, hogy valamit bedobnak.
A történetnek itt még nincs vége, azóta elköltöztem, az V. kerületen belül. És ezzel a cigány alakkal (bocsánat a rendesektől, azokból is ismerek jó párat) újból összefutottam. Egyszerűen napközben besétált a lakásba, és mikor meglátott, először megdöbbent (nem sokáig, rutinos volt), majd megkérdezte, hogy megismerem-e, mondom nem (utána esett le, csak 1-2 perccel a dolog), és megkérdezte, hogy mióta lakom itt, mert egy barátját keresi, aki itt lakott (? :D). Aztán elvonult. Ekkor már nem hívtam a rendőrséget. Ez a szemétláda alak az V. ker.-re specializálta magát, és random módon nyitogat(ott) be a lakásokba. Remélem azóta elkapták a kis gecit.

Stupido_Girl 2010.07.02. 04:04:45

@adorjan: "Férfiak esetében ez a kis kiabálós zavarkeltés elég lehet arra az időre, amíg előhúzzuk a gázpisztolyunkat."
"
Miért? Talán nők nem kaphatnak? :)
Én úgy találtam erre a blogra, mert épp ilyesmit keresek, mivel a jövőben rendszeresen kell este mennem elhagyott helyeken, ahol kóbor kutyák, furcsa alakok is megfordulnak. Még azért elég bizonytalan vagyok, mert nem szeretném, ha a bumeráng hatás esne meg, de valamit ki kell találnom, hogy ne kelljen mindig parázni.
Ugyan néhány évig jártam Ninjutsu és Kung Fu-ra, de évekkel ezelőtt volt, és 52 kg vagyok. Bár a meglepetés előnyöm megvan, mert tuti nem számítanak ellenállásra tőlem. 1-2 emberre a gázpisztoly, spray még talán, de ha banda van, csak imádkozni lehet, vagy jó gyorsan futni :(

д · http://www.hovane.blogspot.com/ 2010.07.02. 10:18:44

@Stupido_Girl:
előre is bocsánatot kérek, de hogy lehet olyat csinálni, hogy nem zárod be a lakásajtót?
mindig be kell zárni! hiába látod, hogy ha bejön valaki, az nem elég. adott esetben simán pofán vernek (nem csak téged, bárkit. az ember nincsen felkészülve arra, hogy arcba verjék a saját lakásában).

ráadásul az első esetből nem is okultál, a másik esetben is nyitva maradt az ajtó, és besétált a tolvaj...!

pont az ilyen besurranók miatt kell mindig bezárni az ajtót.

Stupido_Girl 2010.07.03. 22:03:03

Ennek az az oka, hogy nem bírom a bezártságot, és jobban félek zárt ajtók mögött, mint a nyitottotak mögött, klausztrofóbiám van. Ha bezárom este az ajtót az nekem kész stressz, és a kispárna alá rakom a kulcsot, és ha éjjel netán felébredek, az első, hogy ellenőrizem, hogy meg van-e. Egyszerűen jobban félek a bezártságtól, mint az ilyen esetektől. Tudom, nem normális, de ez van.

Gázspray 2018.09.20. 08:16:48

Gázsprayk nagy választékban.

(JET és FOG gázsprayk, őv tokok)

Házhoz szállítás 1. munkanap alatt az ország teljes területére.

A termékek megtekinthetők és rendelhetők: www.latvanypont.hupont.hu/29/gazspray

Védd meg magad és a családod!
Ajándéknak is tökéletes.
Akár életet mentő ajándék is lehet!

#gázspray #spray #önvédelem #parikaspray #biztonságiőr #vagyonőr
süti beállítások módosítása